Business As Usual

Продолжая читать “Shopping, Seduction & Mr.Selfridge” – книгу Линды Вудхед о биографии Гарри Гордона Селфриджа и истории розничной торговли в Америке и в Англии – нашла совершенно очаровательный факт: откуда пошло выражение Business As Usual. Я была уверена, что BAU – это произведение корпоративного американского сленга конца 20-го века. Оказывается, выражение придумал копирайтер Герберт Морган, писавший колонку Селфриджа для газет во время первой мировой войны. Оно так понравилось Селфриджу, что он стал активно его употреблять в своих речах. А от него выражение перехватил Уинстон Черчилль, объявивший в ноябре 1914-ого года, что британцы живут по принципу business as usual – продолжают вести дела, не поддаваясь смятению.

“when one of his staff, Herbert Morgan, came up with the phrase ‘Business as Usual’, nothing was changed. It summed up exactly how Selfridge felt about his business during the war. He used the slogan so often that it became a catchphrase, famously adopted by Winston Churchill who in November 1914 declared: ‘The maxim of the British people is business as usual.’ Selfridge, a great fan of his fellow Freemason, was delighted.”

Excerpt From: Woodhead, Lindy. “Shopping, Seduction & Mr. Selfridge.” Random House Trade Paperbacks
Shopping, Seduction & Mr. Selfridge

*

Присоединиться к сообществу “Вверх!” , где я размещаю хорошие карьерные ресурсы.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s